Kiss the rain -Yiruma ☆彡

21 Mayıs 2014 Çarşamba

DAMLA SAKIZ MACUNLU KURABİYE * MASTIC PASTY COOKIES


ÇEŞME'DEN GELEN TAT...



                                                                     Malzemeler
                                                               1 paket margarin
                                                               2 tatlı kaşığı damla sakız macunu
                                                               5 tatlı kaşığı pudra şekeri
                                                               1 paket vanilya 
                                                               1 paket kabartma tozu
                                                               3.5 su bardağı un
                                 
                                                                     Yapılışı
Malzemeleri sırasıyla bir kaseye alıp klasik kurabiye kıvamında hazırlayarak ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp,yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine sıralıyoruz.180 derece önceden ısıtılmış fırında 25 dakika üzeri hafif pembeleşene dek pişiriyoruz.Fırından alıp ilk sıcaklığı geçince üzerine bolca pudra şekeri döküyoruz.
            Kullandığım damla sakız macununu Çeşme'den getirtmiştim.İlk olarak kurabiye tarifiyle sizlerle paylaştım.İlerleyen zamanlarda damla sakız macunu ile yapılan farklı tarifler de yayınlayacağım.Kurabiyem kıyır kıyır,leziz ve yedikten sonra damağınızda damla sakızını hissettiren bir tat oldu.
          
                                                                                                                       Afiyet olsun...
          
                           Benim gibi memleket hasreti çekenlere ,kalbi EGE'de kalanlara gelsin ...


                                                           KALBİM EGE'DE KALDI


Cigaramı sardım karşı sahile 

Yaktım ucuna acıları 
Ağları attım anılar doldu 
Ağlar hasretimin kıyıları 

Yareme tuz diye yakamoz bastım 
Tek şahidim aydı 
Aman aman 
Bir elimde defne 
Bir elimde sevdan 
Kalbim egede kaldı 

Kadehimi vurdum karşı yakaya 
Efeler kalktı şerefe 
Sevgimi attım dostlar tuttu 
Bir ağıt yaktı kadere


Yareme tuz diye yakamoz bastım 

Tek şahidim aydı 
Aman Aman 
Bir elimde defne 
Bir elimde sevdan 
Kalbim egede kaldı 

Aman efendim 
Ayrılık ölümden beter 
Canım efendim 
Yeter bu hasretlik yeter 
Aman efendim 
Bana bir merhaba gönder 
Canım efendim 

                                                                     SEZEN AKSU


Şu an tarifimi yazarken , bir yandan EGE şarkısı dinlerken ve İZMİR'e memleketime ,doğup büyüdüğüm,genç kızlığımın geçtiği yere,denizin kokusuna,martılara,sıcak insanlarına ve Türkiye'min heryerini gezdikten sonra kadınların bu kadar özgür,medeni,ve söz hakkı sahibi oldukları İzmir'e Karşıyaka'ya 18 yıl sonra dönmeme çok az kaldı belki de bu duygunun verdiği heyecanla döküldü kelimelerim sabahın ilk saatlerinde...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder