Kiss the rain -Yiruma ☆彡

1 Mayıs 2014 Perşembe

TEPSİ BÖREĞİ * CHEESE PATTY


Su böreği tadında...


                                 Malzemeler:

                                  1 paket böreklik yufka
                                  4 adet yumurta
                                  250-300 gr.kadar yağlı,tuzlu çökelek
                                  Yarım demet maydanoz
                                   2 su bardağı yoğurt
                                   1 su bardağı sıvı yağ
                                   1 su bardağı su


                                Yapılışı:

Bir kasede çökelek ile birlikte ince kıydığımız maydanozları karıştırıyoruz(.İzmir'de yaşıyorsanız tüm marketlerde bulabileceğiniz tulum loru tercih edin.)Diğer bir kasede ise 4 yumurta,yoğurt,sıvı yağ ve suyu iyice çırpıp sos için hazırlıyoruz.Büyük boy fırın tepsisini yağlayıp ilk önce yufkanın ilk katını seriyoruz.Yufkanın her katına hazırladığımız sosu iyice sürüyoruz.Ben diğer yufkaları parçalayarak seriyorum.Yufkanın yarısına kadar olan kısmı kullandıktan sonra çökelekli harcı bolca seriyoruz.Bu şekilde kalan yufkaları da soslayarak işlemi bitiriyoruz.Ben, hazırladığım böreğin üst kısmını karelere bölerek kalan sosu döküp iyice yediriyorum.Eğer sosunuz yeterli gelmezse aynı şekilde çoğaltabilirsiniz.( sosun içine zeytinyağı eklerseniz lezzetini artırabilirsiniz)
Bu böreği yıllardır yapıyorum ve sosa su kullanıyorum belki de bu yüzden su böreği kadar leziz oluyor.
                   

                                                                                                                          Afiyet olsun


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder