Kiss the rain -Yiruma ☆彡

21 Mart 2014 Cuma

İZMİR KÖFTE (SMYRNA MEAT BALL)


İZMİR'imin memleketimin lezzeti !




                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     
  Malzemeler :

Kıyma,bir adet kuru soğan,iki diş sarımsak,maydanoz,galeta unu,bir yumurta,tuz ve baharat karışımı. Patates, yeşil sivri biber ve domates                                                                                                                                                               
Yapılışı:      

Kuru soğanı ve sarımsağı rendeliyoruz.Kıymayı ekliyoruz,yarım demet maydanozu ince doğrayıp bir yumurta  ve göz kararı galeta unu ilave ediyoruz.Tuz ve baharat karışımını da ekleyip iyice yoğuruyoruz.Daha sonra şekillendirip kısa bir süre deep freeze'e atıyoruz.Ben baharat karışımında; karabiber,kimyon ve acı pul biber kullanıyorum.Tepsimize ilk önce uzun kestiğimiz patatesleri hiç boşluk kalmayacak şekilde sıralıyoruz .Daha sonra köfteleri ,sivri biberleri ve domates halkalarını sıralayıp bir kasede sulandırılmış domates salçası,tuz ve zeytinyağını ilave ediyoruz.Ben suyunu az az iki seferde ekliyorum.Köfteler kızardıkça fırını açıp alt üst yapıyorum.180 derece fırında patatesler yumuşak olana dek pişiriyorum..Daha önce yapmadıysanız lütfen deneyin lezzet garantisi veriyorum...

Not:

Tüm malzemeleri kızartmadan hazırlıyoruz.Galeta unu yerine bayat ekmek içi de kullanabilirsiniz.

Afiyet olsun !

2 yorum: