Kiss the rain -Yiruma ☆彡

28 Mart 2014 Cuma

EV YAPIMI YOĞURT ( HOMEMADE YOGURT )

Yoğurt mayaladım !..


Doğal süt bulma imkanınız varsa lezzetli yoğurt yapabilirsiniz.Ben sütü Pamukkale'nin bir köyünden getirtiyorum.Sütü iyice kaynatıp biraz ılınmasını bekliyorum. (sütü kaynatırken tencerenin içine kepçe koyarsanız sütün taşmasını engelleyebilirsiniz. Süt çok ılımadan kaselere boşaltıp mayalıyorum. Mayalama işleminde ise bir kaseye yoğurt koyup ılık sütle karıştırarak yoğurdu bu şekilde açıyorum.Daha sonraki işlemde ise büyük kaseye iki diğer kaselere birer kaşık yoğurt ekleyip iyice karıştırıyorum.                                                                                                  
   Kapaklarını kapatıp geceden sabaha kadar mayalanmasını bekliyorum.Ben kaseleri bir örtüyle sarmıyorum,oda sıcaklığında bekletiyorum.Yoğurt mayalandığı zaman üzerinde biraz su olacaktır bu sorun   değil.Buzdolabında bekletirken suyunu çekecektir.Buzdolabında 3 gün bekletip daha sonra kullanıyorum.                      

                                                                                                           Afiyet olsun!..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder