Kiss the rain -Yiruma ☆彡

17 Mayıs 2016 Salı

AŞIK MAHZUNİ ŞERİF (ÖLÜM YILDÖNÜMÜ)

1940'lı yılların başlarında, ileride 'Pir Sultanların' ölümsüzlüğünün en büyük kanıtlarından biri olacak Mahzuni Şerif, Afşin'in Berçenek Köyünde doğar.
1956 yılında Berçeneğe gelen ilk okuldan mezun olur. Berçeneğin okulsuz yıllarında, Elbistan' ın Alembey Köyü'nde,Lütfü Efendi Medresesi'nde Kur 'an eğitimi almış, Eski Türkçe okumuş ve yazmıştır.

Babamın dediği doğruysa, anamın da dediği doğruysa 1943 yılının Ocak 3'ünde Afşin'e bağlı Berçenek köyünde doğmuşum.

Bir Aşıklar Derneği kurmamız gerekti. Nedeni de şu idi. Türkiye de halk ozanları sürekli ezilmişlik, yoksulluk içinde yaşamışlardı. Bu durumdan tamamen olmasa da kurtulmaları gerekti.

Yıl 1972. Mahzuni Şerif, elinde sazı, Sivas'ın Sivrialan Köyü'ne Aşık Veysel'i ziyarete gider. Aşık Veysel'e Mahzuni'nin geldiğini söylerler. Mahzuni içeri girince Veysel Baba ayağa kalkar.

Yanındakiler şaşırırlar. Çünkü Aşık Veysel o tarihe kadar kimseyi ayakta karşılamamıştır. Veysel Baba'ya neden Mahzuni'yi ayakta karşıladığını sorarlar. Veysel Baba'nın cevabı çok açıktır:

 'Susun, gelen Pir Sultan olsa gerektir!'

1989-1991 yılları arasında Halk Ozanları Federasyonu tarafından Dünya'nın en büyük 3 ozanı arasında gösterildi.

~ Eserleri ~
Türk Halk Müziği sanatçıları tarafından söz ve besteleri sıklıkla kullanılmıştır. Araştırmacı Yazar Battal Pehlivan'ın Aşık Mahzuni Şerif'in yaşamı ve sanatı üzerine yaptığı incelemenin adı Dom Dom Kurşunu idi. Dom Dom Kurşunu, Yedin Beni, Yuh Yuh, Fadimem, Gül Yüzlüm, Ciğerparem, Merdo, Dostum Dostum, Han sarhoş Hancı sarhoş, Çeşmi Siyahım,Yalan Dünya, Ağlasam mı?, Abur Cubur Adam, Katil Amerika ve Ekmek Kölesi gibi eserleriyle tanınan Aşık Mahzuni'nin türkülerini İbrahim Tatlıses'ten Ahmet Kaya'ya Mahsun Kırmızıgül'e Murat Göğebakan'dan Selda Bağcan'a kadar birçok Türk halk müziği ve bazı pop müzik sanatçıları da okudu. Halk şiirine gönül veren ve konuşma dilini şiirleştiren Aşık Mahzuni'nin 453 plağı, 50 kasedi ve yayınlanmış 9 adet kitabı bulunuyor. Ayrıca TRT tarafından çekilmiş 2 adet belgeseli bulunmaktadır.

Evli, sekiz çocuk, dört torun sahibi olan Değerli Ozanımız 62 yaşında Almanya'nın Köln Şehrinde 17 Mayıs 2002 yılında hayata gözlerini yumdu.

Şu an son ikametgahı olan Hacı Bektaş Veli Külliyesi'nin yakınındaki Çilehane adı verilen bölgede huzur içinde yatıyor.

Değerli Halk Ozanımız, AŞIK MAHZUNİ ŞERİF'i ölüm yıldönümünde saygıyla anıyor ruhu şad olsun diyorum. ~ Emire NİŞLİ ~

İşte gidiyorum çeşm-i siyahım 
Önümüze dağlar sıralansa da 
Sermayem derdimdir servetim ahım 
Karardıkça bahtım karalansa da 

Haydi dolaşalım yüce dağlarda 
Dost beni bıraktı ah ile zarda 
Ötmek istiyorum viran bağlarda 
Ayağıma cennet kiralansa da 

Bağladım canımı zülfün teline 
Sen beni bıraktın elin diline 
Güldün Mahzuni'nin berbat haline 
Mervanın elinde parelense de... 




Aşık Mahzuni Şerif'in Mustafa Kemal Atatürk’e ithafen yazdığı adeta ağıt niteliğinde bir eseri.
Büyük mücadeleler sonunda, bir nevi yoktan var edilen ülkemizin son yıllardaki durumlarını düşündükçe, bu eserin sözleri daha bir anlamlı geliyor bizlere.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder