Kiss the rain -Yiruma ☆彡

29 Nisan 2014 Salı

SÜT KUTUSUNDA EBRULİ BATON KEK BATON CAKE


                                                   Daha önce süt kutusunda kek pişirdiniz mi?



Malzemeler:
2 yumurta
1 su bardağı toz şeker
Yarım su bardağı süt
Yarım su bardağı sıvı yağ
2 çorba kaşığı kakao
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu 
1  paket vanilya 

Yapılışı:
 Şeker ve yumurtaları iyice çırpıyoruz.Sonra diğer malzemeleri de ekleyip karıştırıyoruz.Hamurun bir kısmını ayırıp kakao ekliyoruz.Süt kabının içine yağlı kağıt serip , önce sade sonra kakaolu karışımdan kek hamuru bitene dek boşaltıyoruz.170 derece ısıtılmış fırında keki pişiriyoruz.( Üzerine isterseniz damla çikolata koyabilirsiniz ) 


                               Süt kutusunu görseldeki gibi mutfak makasıyla kesebilirsiniz.




Hep geri dönüşümden bahsediyorum ya bu sefer de süt kutusunu atmadan geri dönüşüm şekliyle kek kalıbına çevirelim.Bu keki ilk yaptığımda kutunun içini yağlayıp keki pişirmiştim fakat keki çıkartırken sorun yaşamıştım.Bu sefer kutunun içine yağlı kağıt serip keki bu şekilde pişirdim.Kek ılındıktan sonra kutunun köşelerini makasla keserek çıkarttım.İstediğim sonucu aldım.Elinizin altındaki bu kadar az malzemeyle görüntüsü bu kadar şık bir keki hemen yapın derim.Diğer bir püf noktası ise kek pişerken ilk 20 dakikadan sonra fırını açıp kısa sürede kürdan yardımı ile kekin orta kısmından uzunlamasına kesmenizdir.Bu şekilde kekin iç kısmı daha iyi pişecek ve daha çok kabaracaktır.Diğer keklere nazaran bu kekin pişmesi biraz daha uzun sürebilir.

  Sizler de  tariflerimi okuyup uyguluyorsanız;olumlu ya da olumsuz görüşlerinizi bana aktarabilir,yorum yapabilirsiniz.İlerleyen zamanlarda sizlere çok daha farklı tarifler vereceğim.Maliyeti düşük,kısa zamanda uygulayabileceğiniz,misafirlerinize ve sevdiklerinize özel sunumlar yapabileceğiniz kolay tarifler.

Benim gibi; mutfakta fazla zaman geçirmeden,kısa sürede pratik ve gösterişli tarifler yapmayı düşünenlerdenseniz doğru adrestesiniz.

                                                                                                                     Afiyet olsun



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder